Cookie Policy & Privacy Statement
Cookie Policy
Onze website maakt gebruik van cookies.
Wat zijn cookies en waar gebruiken we ze voor?
Cookies zijn kleine tekstbestandjes die op je computer, tablet of telefoon worden opgeslagen. Cookies worden automatisch van je apparaart verwijderd. Voor sommige cookies is dit aan het einde van je internetsessie, terwijl voor andere geldt dat ze voor korte- of langere tijd bewaard blijven.
Waarom gebruiken wij cookies?
Wij gebruiken cookies om te meten hoe de site wordt bezocht en gebruikt. Daarnaast gebruiken we cookies zodat u informatie van de website kunt delen met uw (sociale) netwerk. We gebruiken cookies ook voor het onthouden van inlognamen, wachtwoorden en voorkeuren, zoals taalinstellingen.
U kunt cookies weigeren. Via de browserinstellingen op je computer kan je reeds geplaatste cookies verwijderen en het plaatsen van nieuwe cookies weigeren. De wijze waarop je dit kunt instellen verschilt per browser. Hieronder kan je zien hoe dit voor jouw browser werkt:
- Internet Explorer, https://www.timeanddate.com/custom/cookiesie.html
- Mozilla Firefox, https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies
- Google Chrome, https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en
- Safari, https://support.apple.com/kb/PH5042?locale=nl_NL
- Opera, http://www.opera.com/nl/help
Het uitschakelen van cookies heeft alleen gevolgen voor de computer én browser waarop je deze handeling uitvoert. Indien je gebruik maakt van meerdere computers en/of browsers dien je deze handeling zo vaak als nodig te herhalen.
Wijzigingen voorbehouden cookieverklaring
CCAF behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in deze cookieverklaring. Elke aanpassing zal op deze pagina worden gepubliceerd.
Privacy Statement van Stichting CCAF
Stichting CCAF (hierna te noemen: CCAF) respecteert uw recht op privacy en houdt zich aan de regelgeving op dat gebied. Om u goed van dienst te kunnen zijn hebben we wel gegevens van u nodig. Daarom hebben we dit privacy-statement opgesteld zodat u weet wat u op dit terrein van ons mag verwachten.
Stichting CCAF verwerkt uw persoonsgegevens. De contactgegevens luiden als volgt:
Stichting Centrum Certificering ACT en FACT
Postbus 543
3440 AM Woerden
Nederland
E-mail: info@ccaf.nl
Website: www.ccaf.nl
CCAF verzamelt gegevens van GGZ-instellingen, (F)ACT teams, teams werkzaam in de geestelijke gezondheidszorg en van klanten en personen die hebben aangegeven dat ze geïnteresseerd zijn in ons aanbod. De gegevens die verzameld worden, worden door u als geïnteresseerde zelf aangegeven. Het gaat dan om gegevens als naam/voornamen/voorletters, adresgegevens, emailadres, rekeningnummer, BSN-nummer, geboortedatum en handtekening.
De persoonsgegevens die verzameld worden tijdens het auditproces vallen ook onder dit privacy statement.
De reden waarom CCAF deze gegevens verzamelt en verwerkt is:
- om contact met klanten te kunnen houden rond een audit die wij voor hen verzorgen;
- om de audit te kunnen uitvoeren zoals afgesproken in de overeenkomst;
- om geïnteresseerden die daar toestemming voor hebben gegeven informatie toe te kunnen sturen over onze werkzaamheden;
- om eventuele bedragen te kunnen uitbetalen aan auditoren en zelfstandigen werkzaam voor CCAF;
- om eventuele uitbetaalde bedragen aan de belastingdienst te kunnen opgeven via het IB-47 formulier.
Bij de opslag en verwerking houdt CCAF zich aan de voorschriften van de AVG. CCAF verwerkt alleen gegevens in de volgende situaties:
- De betrokkene heeft zelf toestemming gegeven voor de verwerking;
- Verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst met de klant of geschiedt op verzoek van de klant voor het sluiten van een overeenkomst;
- Het is noodzakelijk vanwege Nederlandse fiscale wetgeving.
CCAF verstrekt persoonsgegevens van klanten en geïnteresseerden aan derden voor zover dat nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst met u. Het gaat hier onder meer om zelfstandige professionals en auditoren die namens het CCAF optreden en een overeenkomst hebben afgesloten met CCAF.
Contactgegevens van het management van organisaties of teams worden alleen verstrekt aan onafhankelijke onderzoeksorganisaties (bijvoorbeeld Trimbos, universiteiten, hoge scholen) die deze gegevens nodig hebben voor het uitvoeren van onderzoek in opdracht van het CCAF. Met deze organisaties sluit het CCAF een verwerkersovereenkomst af.
Er vindt geen automatische profilering plaats. De gegevens worden geanonimiseerd opgeslagen en zijn zo niet te herleiden naar IP-adres, browser, geografische locatie, datum en tijd.
De gegevens worden opgeslagen in Dropbox, Basecamp en Mailchimp. Deze pakketten zijn beveiligd tegen inbreuk door derden en de gegevens worden niet aan derden verstrekt. Wij nemen verder passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies en ongeoorloofd gebruik door derden, zoals hacking, spamming of verspreiding van virussen. Indien u toch denkt dat er misbruik is gemaakt van uw persoonsgegevens, dan kunt contact met ons opnemen via info@ccaf.nl. Vanuit het bestuur is de Penningmeester de bestuurlijke verantwoordelijke.
Als bewaartermijn van gegevens van klanten hanteert CCAF 7 jaar vanwege de fiscale verplichting om administratie minimaal 7 jaar te bewaren.
U heeft als verstrekker van gegevens altijd het recht om:
- uw gegevens te beperken; u kunt ons vragen om bepaalde persoonsgegevens wel en bepaalde persoonsgegevens niet te verwerken;
- uw toestemming voor verwerking in te trekken;
- uw gegevens in te zien, te wijzigen of te laten verwijderen, tenzij u een klant bent, dan kan verwijdering pas plaatsvinden na 7 jaar;
- uw gegevens te laten overdragen aan een derde; als u bijvoorbeeld wilt overstappen naar een andere certificeringsinstelling, dan kunt u ons vragen uw gegevens aan de nieuwe certificeringsinstelling te verstrekken;
- bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door ons.
Hier toe kunt u een bericht sturen aan info@ccaf.nl. Als het gaat om een verzoek om inzage, wijziging, wissen, beperking of overdracht en/of van uw persoonsgegevens dan zullen we zo snel mogelijk en in elk geval binnen één maand aan uw verzoek voldoen. Als u een dergelijk verzoek bij ons indient, dan kan dit uiteraard tot gevolg hebben dat wij de overeenkomst niet (meer) kunnen uitvoeren. Voor de goede orde merken wij op dat het een en ander u niet ontslaat van uw verplichtingen op grond van de overeenkomst, zoals de op u rustende betalingsverplichting.
In geval van vragen over deze Privacy Statement kunt u altijd contact met ons opnemen.
Als u een klacht heeft over het gebruik van uw persoonsgegevens door CCAF en vindt u dat CCAF uw klacht niet naar behoren behandelt, dan kunt u hierover een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Juli 2020: De gevolgen van het einde van de “Privacy Shield” worden onderzocht. De volgende stappen zullen worden gezet:
- Er zal gekeken worden waar de programma’s staan;
- Er zal gekeken worden wie er toegang heeft tot de data;
- Er zal gekeken worden welke regelgeving de data nu beschermt;
- Er zal gekeken worden of er afspraken zijn over uitwisseling.
Als er niet gegarandeerd kan worden dat er geen data uitwisseling plaatsvindt met de Verenigde Staten van Amerika dan zal er:
- Een verzoek worden ingediend bij de leverancier om aan de voorwaarden van de GDPR te voldoen;
Of
- Er zal een alternatief programma binnen de Europese Unie worden gezocht.
Het tijdsplan voor bovenstaande acties is als volgt:
- Eind maart 2035 zullen stappen 1 tot en met 4 zijn uitgevoerd;
- Eind juli 2035 zullen stappen 5 en 6 zijn uitgevoerd.
Utrecht, juli 2020