Aanvragen audit Officiële naam van het team* Naam zoals op het certificaat vermeld zal wordenGGZ instelling* Contactpersoon team* Telefoonnummer / mobiel nummer contactpersoon*E-mailadres contactpersoon* Bezoekadres team* Straat + huisnummer Postcode Plaats Startdatum team* DD slash MM slash JJJJ (Een team moet minimaal één jaar bestaan voordat er een audit gedaan kan worden door CCAF)Type team*<keuze>ACT teamFlexible ACT team(Flexible) ACT LVB teamForensisch ACT teamForensisch Flexible ACT teamJeugd Flexible ACT teamIs de aanvraag voor een:*<keuze>AuditHertoets bij een voorlopig keurmerkHercertificeringIs de aanvraag voor een:*<keuze>Audit met ACT2019Audit met DACTs2009Hercertificering met ACT2019Hertoets na voorlopig keurmerk met ACT2019Hertoets na voorlopig keurmerk met DACTs2009Is de aanvraag voor een:*<keuze>Audit met de FACTs 2017Hercertificering audit met de FACTs 2017Hertoets na voorlopig keurmerk met FACTs2017Is de aanvraag voor een:*<keuze>Audit met Forensische ACT2019Audit met Forensische DACTs2011Hercertificering met Forensische ACTv2019Hertoets na voorlopig keurmerk met Forensische ACT2019Hertoets na voorlopig keurmerk met Forensische DACTs2011Is de aanvraag voor een:*<keuze>Audit met Forensische FACTs2019Audit met Forensische FACTs2011Hercertificering met Forensische FACTs2019Hertoets na voorlopig keurmerk met Forensische FACTs2019Hertoets na voorlopig keurmerk met Forensische FACTs2011 Instapcriteria ACT 2019Alvorens te kunnen starten met de (door)ontwikkeling van uw ACT-team of de voorbereiding op een audit, is het van belang te weten of u voldoet aan de minimale eisen voor deelname aan een audit. Hiervoor zijn de volgende instapcriteria opgesteld:1. Bestaansduur van het team (in maanden) ≥ 12 maanden* Ja Nee 2. Aantal cliënten in de totale caseload ≤ 150 cliënten* Ja Nee 3. Hulpverlener/cliënt ratio ≤ 1:15 ratio* Ja Nee 4. Er zijn minimaal vier verschillende disciplines (zoals in A) aanwezig in het kernteam ≥ 4 kerndisciplines* Ja Nee 5. Aantal keren per week ACT-Bordoverleg ≥ 4x/week* Ja Nee 6. Het team kan intensieve, outreachende zorg leveren.* Ja Nee 7. Het percentage van de cliënten dat iedere 2 weken door minimaal 4 medewerkers van het kernteam wordt gezien. ≥ 40%* Ja Nee 8. Het team heeft in zijn visie en werkwijze een duidelijke focus op integraal herstel (Herstelgericht).* Ja Nee 9. Het percentage van de face-to-face contacten dat extern plaats vindt ≥ 50%* Ja Nee Instapcriteria (Flexible) ACTIndien het team een (Flexible) ACT team is, dan graag ook aankruisen of het team voldoet aan de volgende instapcriteria. Deze instapcriteria gelden alleen voor reguliere (Flexible)-ACT teams (niet voor Jeugd (Flexible) ACT, Forensische (Flexible) ACT of (Flexible) ACT LVB. Voor Forensisch (Flexible) ACT teams geldt een instaptoets. En (Flexible) ACT LVB teams hebben andere instapcriteria.1. Het team draagt zorg voor mensen met EPA en/of met een eerste psychose.* Ja Nee 2. De caseload mag niet hoger zijn dan 34 cliënten per 1 FTE voor een Flexible ACT team en niet hoger dan 20 per 1 FTE voor een ACT team.* Ja Nee 3. Het team mag niet groter zijn dan 20 personen en kent een caseload van maximaal 300 cliënten (Flexible ACT) en 150 cliënten (ACT).* Ja Nee 4. Er is minimaal 0,40 fte psychiater op 200 cliënten voor Flexible ACT of minimaal 0,40 fte op 100 cliënten voor ACT.* Ja Nee 5. Het team biedt mogelijkheden tot intensieve zorg en mogelijkheden om cliënten door meerdere teamleden meerdere malen per week te zien.* Ja Nee 6. De bordbespreking of het ochtendoverleg vindt plaats binnen het eigen team en minimaal 3 x per week in aanwezigheid van ten minste 4 disciplines.* Ja Nee 7.Het team werkt outreachend: minimaal 40% van de contacten vindt buiten het kantoor plaats.* Ja Nee 8. 60 % van de cliënten uit de caseload wordt gekend door minimaal 4 teamleden. (Met kennen wordt bedoeld dat men een face to face contact heeft gehad)* Ja Nee 9. Cliënten kunnen alleen in goed overleg en na goede overdracht worden uitgeschreven.* Ja Nee 10. Het team dient minimaal 1 jaar te bestaan en dient minimaal 1 jaar hebben gewerkt met de methodiek.* Ja Nee Extra aanbeveling: Het team heeft maximaal een half jaar geleden een (interne) proefaudit afgenomen.* Ja Nee Wanneer op bovenstaande punten één of meer keer nee wordt gescoord, volgt overleg met senior auditor over de doorgang/beëindiging van de auditprocedure. Let op: Het voldoen aan de instapcriteria is geen garantie voor het behalen van het keurmerk.Instapcriteria (Flexible) ACT 2017Alvorens te starten met de voorbereiding op een audit, is het van belang te weten of u voldoet aan de minimale eisen voor modelgetrouw werken. Hiervoor zijn de onderstaande instapcriteria opgesteld. Om een audit te kunnen doen is het van belang dat op minimaal 8 van de 9 vragen een ja geantwoord kan worden. Als u twijfelt of uw team voldoet aan de criteria dan kunt u contact opnemen met het CCAF, info@ccaf.nl. Wij kunnen dan in overleg bekijken wat de mogelijkheden zijn voor uw specifieke situatie.1. Bestaansduur van het team (in maanden) ≥ 12 maanden* Ja Nee 2. Aantal cliënten in de totale caseload ≤ 300 cliënten* Ja Nee 3. Hulpverlener/cliënt ratio ≤ 1:30 ratio* Ja Nee 4. Er zijn minimaal vier verschillende disciplines (zoals in A) aanwezig in het kernteam ≥ 4 kerndisciplines* Ja Nee 5. Aantal keren per week FACT-Bordoverleg ≥ 3x/week* Ja Nee 6. Het team kan op flexibele wijze de zorg intensiveren indien noodzakelijk (Flexibel).* Ja Nee 7. Het percentage van de cliënten dat jaarlijks door 4 of meer disciplines van het kernteam wordt gezien ≥ 50%* Ja Nee 8. Het team heeft in zijn visie en werkwijze een duidelijke focus op integraal herstel (Herstelgericht).* Ja Nee 9. Het percentage van de face-to-face contacten dat extern plaats vindt ≥ 40%* Ja Nee Instapcriteria (Flexible) ACT LVB teamIndien het team een (Flexible) ACT LVB team is, dan graag ook aankruisen of het team voldoet aan de volgende instapcriteria. Deze instapcriteria gelden alleen voor (Flexible) ACT LVB team.1. Het team draagt zorg voor mensen met een Lichte Verstandelijke Beperking (LVB) en ernstige psychiatrische, verslavings- en/of gedragsproblematiek.* Ja Nee 2. De caseload is niet hoger dan 30 cliënten per 1 FTE voor een Flexible ACT LVB team en niet hoger dan 25 per 1 FTE voor een ACT LVB team.* Ja Nee 3. Het team is niet groter dan 20 personen en kent een caseload van maximaal 300 cliënten (Flexible ACT LVB) en 150 cliënten (ACT LVB).* Ja Nee 4. Er is minimaal 0,2 fte psychiater op 100 cliënten voor FACT-LVB of minimaal 0,3 fte op 100 cliënten voor ACT LVB.* Ja Nee 5. Het team biedt mogelijkheden tot intensieve zorg en mogelijkheden om cliënten door meerdere teamleden meerdere malen per week te zien.* Ja Nee 6. De bordbespreking of het ochtendoverleg vindt plaats binnen het eigen team en minimaal 3 x per week in aanwezigheid van ten minste 4 disciplines.* Ja Nee 7. Het team werkt outreachend: minimaal 50% van de contacten vindt buiten het kantoor plaats.* Ja Nee 8. Tenminste 50% van de cliënten uit de caseload heeft face to face contact met minimaal 4 teamleden.* Ja Nee 9. Het team biedt zorg voor langere duur. Cliënten kunnen alleen in goed overleg en na goede overdracht worden uitgeschreven.* Ja Nee 10. Het team is tenminste 1 jaar operationeel als (F)ACT team.* Ja Nee Instapcriteria Forensisch ACT 2019Alvorens te kunnen starten met de (door)ontwikkeling van uw Forensisch ACT-team of de voorbereiding op een audit, is het van belang te weten of u voldoet aan de minimale eisen voor deelname aan een audit. Hiervoor zijn de volgende instapcriteria opgesteld:1. Bestaansduur van het team (in maanden) ≥ 12 maanden* Ja Nee 2. Aantal cliënten in de totale caseload ≤ 120 cliënten* Ja Nee 3. Hulpverlener/cliënt ratio ≤ 1:23 ratio* Ja Nee 4. Er zijn minimaal vier verschillende disciplines (zoals in A) aanwezig in het kernteam ≥ 4 kerndisciplines* Ja Nee 5. Aantal keren per week ACT-Bordoverleg ≥ 4x/week* Ja Nee 6. Het team kan intensieve, outreachende zorg leveren.* Ja Nee 7. Het percentage van de cliënten dat iedere 2 weken door minimaal 4 medewerkers van het team wordt gezien ≥ 50%* Ja Nee 8. Het team heeft in zijn visie en werkwijze een duidelijke focus op integrale behandeling van criminogenen behoeften, responsiviteit en bevorderen van herstel (Gericht op verminderen delict recidiverisico en bevorderen herstel).* Ja Nee 9. Het percentage van de face-to-face contacten dat extern plaats vindt ≥ 50%* Ja Nee Instapcriteria Forensische FACTs 2019Alvorens te kunnen starten met de (door)ontwikkeling van uw Forensisch FACT-team of de voorbereiding op een audit, is het van belang te weten of u voldoet aan de minimale eisen voor deelname aan een audit. Hiervoor zijn de volgende instapcriteria opgesteld:1. Bestaansduur van het team (in maanden) ≥ 12 maanden* Ja Nee 2. Aantal cliënten in de totale caseload ≤ 300 cliënten* Ja Nee 3. Hulpverlener/cliënt ratio ≤ 1:30 ratio* Ja Nee 4. Er zijn minimaal vier verschillende disciplines (zoals in A) aanwezig in het kernteam ≥ 4 kerndisciplines* Ja Nee 5. Aantal keren per week FACT-Bordoverleg ≥ 3x/week* Ja Nee 6. Het team kan op flexibele wijze de zorg intensiveren indien noodzakelijk (Flexibel).* Ja Nee 7. Het percentage van de cliënten dat jaarlijks door 4 of meer disciplines van het kernteam wordt gezien ≥ 50%* Ja Nee 8. Het team heeft in zijn visie en werkwijze een duidelijke focus op integrale behandeling van criminogenen behoeften, responsiviteit en bevorderen van herstel (Gericht op verminderen delict recidiverisico en bevorderen herstel).* Ja Nee 9. Het percentage van de face-to-face contacten dat extern plaats vindt ≥ 40%* Ja Nee Instapcriteria Jeugd FACTs 2020Alvorens te kunnen starten met de (door)ontwikkeling van uw Jeugd FACT-team of de voorbereiding op een audit, is het van belang te weten of u voldoet aan de minimale eisen voor deelname aan een audit. Hiervoor zijn de volgende instapcriteria opgesteld:1. Bestaansduur van het team (in maanden) ≥ 12 maanden* Ja Nee 2. Aantal cliënten in de totale caseload ≤ 200 cliënten* Ja Nee 3. Hulpverlener/cliënt ratio ≤ 1:20 ratio* Ja Nee 4. Er zijn minimaal vier verschillende disciplines (zoals in deel A, item 3 t/m 8)) aanwezig in het kernteam ≥ 4 kerndisciplines* Ja Nee 5. Het team biedt diensten vanuit medisch-psychiatrisch, sociaal-agogisch en pedagogisch perspectief. Geïntegreerd:* Ja Nee 6. Aantal keren per week FACT-Bordoverleg ≥ 3x/week* Ja Nee 7. De mogelijkheid tot zorgintensivering indien noodzakelijk is flexibel* Ja Nee 8. Het percentage van de cliënten dat jaarlijks door 4 of meer disciplines van het kernteam wordt gezien ≥ 50%* Ja Nee 9. De visie en werkwijze van het team is ontwikkelings- en herstelgericht* Ja Nee 10. Het percentage van de face-to-face contacten dat extern plaats vindt ≥ 40%* Ja Nee Adherentiegebied team (postcodes of wijk- en/of gemeentenamen)?* Contactpersoon (tekenbevoegd) auditovereenkomst?* Adres voor auditovereenkomst* Wat is het e-mailadres van deze persoon?* Aan wie kan de conceptversie van het auditverslag worden toegezonden?* Wat is het e-mailadres van deze persoon?* Naar wie kan de factuur gestuurd worden?* Wat is het factuuradres?* Straat + huisnummer Postcode Plaats Wat is de kostenplaats?* E-mailadres van deze persoon (De factuur wordt per e-mail verzonden)* Wordt het team uit tijdelijke of structurele middelen gefinancierd?* Tijdelijk Structureel Is de Raad van Bestuur of Directie van jouw instelling akkoord met deze certificeringsaanvraag?* Ja Nee Ga je akkoord dat bij toekenning van een keurmerk, inclusief de adresgegevens en de naam van de contactpersoon wordt doorgegeven aan F-ACT Nederland?* Ja Nee Voorkeur dag/maand audit?* Je verzoek voor de aanvraag van een audit kun je hier motiveren. Zijn er bijzonderheden die van belang zijn in het kader van de audit?Entree-toets voor Forensische (Flexible)-ACT teamsHet CCAF heeft in haar instrumentarium zowel modelgetrouwheidsschalen voor ‘reguliere’ ACT- en Flexible-ACT-teams als schalen voor forensische teams. Voor teams die overwegen zich aan te melden voor een audit door het CCAF, en die zich qua doelstelling, doelgroep als interventie-aanbod (ook) op forensische patiënten richten, heeft het CCAF een entree-toets ontwikkeld. Aan de hand van deze entree-toets kan worden bepaald welke modelgetrouwheidsschaal het beste kan worden toegepast tijdens de audit. Werk je bij een dergelijk team, dan adviseren we om je om te toetsen welke modelgetrouwheidsschaal het beste past op jouw team. Zijn alle drie de aspecten van toepassing op je team, dan wordt de forensische modelgetrouwheidsschaal gebruikt tijdens de audit. Geef in dat geval in het digitale aanmeldformulier aan dat je een forensisch (F)ACT-team wilt aanmelden. A. Doelstelling: Heeft het team het verkleinen van de kans op delicten expliciet als doel?* Ja Nee B. Doelgroep: Richt het team zich (vooral) op cliënten die grensoverschrijdend gedrag vertonen en daarmee een verhoogd delictrisico hebben?* Ja Nee C. Middel: Het team probeert zijn werkwijze af te stemmen op A (doelstelling) en B (doelgroep), onder andere door uitvoering van risicotaxatie en risicomanagement en overleg met forensische ketenpartners?* Ja Nee Indien 3 x Ja Gebruik de forensische modelgetrouwheidsschaal. Besluit vervolgens of jouw team werkt als For-ACT of als For-Flexible-ACT. Vraag een audit aan als forensisch ACT-team of als forensisch Flexible-ACT-team. Indien 1 (of meer ) x Nee Gebruik de reguliere modelgetrouwheidsschaal. Geef op het digitale aanmeldformulier van het CCAF aan dat je een (F)ACT-team aanmeldt.CAPTCHA Δ